21st and more! - Reisverslag uit Armidale, Australië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu 21st and more! - Reisverslag uit Armidale, Australië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu

21st and more!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

09 Maart 2014 | Australië, Armidale

Lieve allemaal,

Ik krijg al meerdere verzoekjes voor een nieuw verslag, en inderdaad het is alweer een tijdje geleden. Dat is niet omdat het hier in Armidale niet boeiend is en de thesis te saai is om uit te leggen, integendeel zelfs! Ik heb het hartstikke druk met leuke dingen doen, studeren, feestjes, hier en daar een skype gesprekje en vooral heel veel vrienden maken!

Eind februari was ik uitgenodigd voor de 21e verjaardag van Tom en Aliesha, 2 huisgenootjes en inmiddels goede vrienden. Ik snapte niet zo goed waarom Aliesha er al weken over aan het stressen was en alles perfect wou hebben (wie doet nou zoiets O:) ), maar gedurende het weekend bij haar vader thuis begon ik te zien wat me al uitgelegd was; in Australie is je 21e verjaardag de grootste happening in je leven, op trouwen na dan. Dik 100 mensen waren uitgenodigd en iedereen, zelfs opa, hield zich aan het hawaii-thema. De hele achtertuin was omgetoverd tot tropisch paradijs en de maaltijd die Aliesha zelf bereid had was echt enorm. Het was een super leuk feest, zelfs met live muziek door 2 van de gasten die studeren voor muziek-docent. Toen ik uitlegde dat het vreemd is voor ons Nederlanders om je eigen drank mee te nemen naar een feestje, begonnen mensen zich spontaan bij mijn verjaardag uit te nodigen, maar ik heb duidelijk gezegd dat ik daarin graag meega in het Australische denken (aangezien alcohol hier duurder is dan diamant!!!). Het was echt super leuk en ik voelde me heel erg welkom :)

Na een dag of 2 waren we weer redelijk hersteld van het weekend, dus kon ik me weer helemaal focussen op de thesis. Ik was aan de beurt om een fokkerij-gerelateerde presentatie te geven, maar verder kreeg ik de vrije hand.. Tja en hoe leuk de varkens ook zijn, er gaat niks boven honden natuurlijk :) Dus mijn presentatie ging over veel voorkomende ziekten in rashonden, veel collega's waren zich niet eens bewust van dit probleem. De complimentjes over mijn Engels en presentatieskills konden me natuurlijk niet slecht doen :)

Verder begin ik op de uni al wat mensen beter te leren kennen, al zijn ze allemaal wel een stuk ouder. Afgelopen weekend was ik uitgenodigd door Mohammed om mee te gaan op een 'tripje naar de zee'. Aangezien ik van een goede vriendin de tip heb gekregen over 'ja' op te zeggen (ik zal geen namen noemen Sav ;) ), stemde ik vol goede moed in met dit idee. We zijn van Armidale naar Port Maqcuarie en daarna naar Coffs Harbour gereden, zo’n 800 km. "Lekker naar het strand"...
Om alles samen te vatten; Ik leef nog. We hebben 17 uur gedaan over de trip, waarvan we misschien 3 uur niet in de auto hebben gezeten. We zijn ongeveer 10 x verdwaald, hebben 3 x een bijna ongeluk gehad (in slaap vallen en aan de rechterkant van de weg rijden zijn niet het veiligste ideeën), en het regende ook nog eens de hele dag. Toen we in Coffs Harbour waren was ik niet zo lief meer als ik normaal ben (toch?) en heb ik Mohammed ongeveer opgedragen dat hij achterin ging zitten en dat ik de 2,5 uur naar huis zou rijden. Ik had het idee, zonder arrogant te doen, dat het veiliger zou zijn als een Nederlander in het donker aan de linkerkant van de weg zou rijden en kangaroo's zou ontwijken dan hij. Volgens mij was dat ook wel zo en Katie, een huisgenootje die mee was, was het daar wel mee eens. Wat was ik blij dat zij mee was, want ondanks alles hebben we ons met zijn tweetjes prima vermaakt en hartelijk gelachen om sommige hersenspinsels van Moh. Op de terugweg heb ik zo veel mogelijk het commentaar van Mohammed over mijn absurde rijstijl (rustig afremmen en mijn grote licht gebruiken als er niemand op de weg is) proberen te negeren. Een ding is zeker, ik stap nooit meer bij Moh in de auto!

Zoals ik al zei is het heel erg gezellig met de huisgenootjes, en waarschijnlijk zal ik daar in de toekomst meer en meer zijn. Isoleren moeten ze hier nog leren dus mijn schuurtje is al aardig koud in de ochtenden.. Toch is het een prima plekje om te zitten, fotos’ zijn bijgevoegd :)

Afgelopen week was niet heel erg bijzonder, gelukkig komen er een heleboel leuke weekenden aan; Een meidenavond incl. een uitje naar de Bad Boys (male strippers!!), een duikcursus in Coffs Harbour van 2 weekenden, en daartussen ben ik ook nog een keertje jarig. Eens kijken of de Aussies een beetje kunnen spijkerpoepen :p

Liefs,
Saskia

  • 09 Maart 2014 - 13:55

    Roelof, Jelly, Duran, Mika:

    Jij blij, dat je al 21 bent geweest :)
    En zo te horen, hebben we al een chauffeur strakkies in april!!!!!

  • 10 Maart 2014 - 12:36

    Annemarie:

    Klinkt goed lieve sas!
    Heeeel herkenbaar hoe die mensen rijden idd.. Moest erg lachen dat jij het stuur wel even over nam haha!
    xxx

  • 10 Maart 2014 - 16:46

    Monika:

    wat is het weer een mooi en boeiend verhaal meis je hebt het weer goed geregeld ik ben trost op je knuffel mamma

  • 11 Maart 2014 - 20:47

    Karen Augenbroe:

    Hoi Saskia, wat leuk om weer een update te lezen van je avonturen in Australië. Het is super te vernemen dat het je zo goed bevalt en dat je leuke mensen om je heen hebt. Veel succes met je thesis en geniet van al het moois daar! Liefs, Karen

  • 12 Maart 2014 - 04:31

    Savanne Holster:

    Hahaha Sas, best goeie tip toch?! Ook al valt het soms tegen.. ;)
    Blij dat je het zo naar je zin hebt, snel weer eens skypen??

    xxx

  • 18 Maart 2014 - 16:58

    A Ns Wesselink:

    Lieve Saskia,

    Fijn te lezen dat het zo goed gaat met je en gelukkig ook de auto rit uiteindelijk succesvol afgesloten.
    Hier zijn we vandaag voor het eerst weer een beetje normaal aan het werk.

    Veel liefs uit Beilen van Willy en Ans.

  • 01 April 2014 - 15:33

    Willy En Ans Wesselink:

    Beste Saskia,

    Ook via deze weg van harte gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier gewenst.
    Wij hebben het zaterdag al gevierd bij Michel in Wageningen.
    Veel succes verder, Willy en Ans.

  • 02 April 2014 - 22:56

    D.van Santenn:

    Lieve Saskia, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je een fijne dag gehad? We lezen en horen dat je het daar erg naar de zin hebt.Ook wensen we je straks een fijne tijd met Roelof en jelly. Hartelijke groeten en een kus voor je verjaardag van Dick en Roelie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Al jaren aan het dromen en maanden aan het voorbereiden. Nu is het eindelijk zover; Ik ga voor 7,5 maand naar Ausralië!! Voor mijn scriptie over varkensfokkerij ga ik naar Armidale, zo'n 400 km boven Sydney. Maar voordat dat avontuur gaat beginnen, staat een reis van Sydney, via Melbourne, naar Adelaide op het programma. Dit jaar zal ik kerst afsluiten in de lucht, want op 26 december vertrek ik samen met Michel naar Australië! Ik hoop veel te leren en goede resultaten te boeken voor mijn studie, maar vooral kijk ik uit naar de zomer en alle fantastiche dagen die me te wachten staan! Liefs Sas

Actief sinds 09 Dec. 2013
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 10542

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 10 Augustus 2014

Reizen en studeren in Australië en Indonesië

Landen bezocht: