Wine Not! - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu Wine Not! - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu

Wine Not!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

06 Januari 2014 | Australië, Lakes Entrance

How'rya doing guys!

Nog steeds mogen we hier genieten van de zomer, gelukkig zijn we de afgelopen dagen zo'n 700 km naar het zuiden afgereisd, want boven Sydney is een hittegolf met temperaturen van boven de 45 graden al dagen present.

De laatste dagen in Sydney hebben we het Australian Museum en The Chinese Gardens bezocht. Ja het klinkt verwend en als een luxeprobleem, maar het American Museum in Washington vonden we allebei mooier. Al hebben we ons wel prima vermaakt hoor en zo hebben we direct de eerste regenbui van de maand omzeild. The Chinese Gardens waren echt erg mooi, ik herinner me ineens wat papa's filosofie achter onze achtertuin is ;). Wel gek dat je in de rest van Sydney struikelt over de chinezen, maar hier is er geen een te zien! Ach ja, des te meer ruimte om fototjes te maken.

Hoewel Michel al meerdere dagen van plan was zelf te koken op de BBQ in de tuin van het B&B, was het er nog nooit van gekomen. Toch waren we na dagen van veels te hele thai, onherkenbaar Indiaas eten en de Mc Oz, wel toe om eens zelf eten te maken. Na boodschappen gedaan te hebben bij de fantastische Paddy's Market waar het heerlijk rook naar verse mango's en aardbeien, slingerde Michel de Weber (jawel Pascal een echte!) aan en hebben we een heerlijk maaltje gemaakt!! We concludeerden dat dat de beste maaltijd van de week was :p

Zaterdag mochten we ons allebei bewijzen; Michel als chauffeur aan de verkeerde kant van de weg aan de verkeerde kant in de auto, ik als navigator, de Sassas....

Nadat we de krasjes en deukjes hadden doorgegeven aan de verhuurders, konden we gaan scheuren in onze mooie hyundai! Gelukkig kregen we een handige beschrijving om Sydney uit te komen richting Canberra, wel moesten we steeds hardop denken “links rijden” “linksom draaien” “rechts is de grote bocht”. Ik vond het eigenlijk best wel eng omdat je overal ongelukken ‘ziet’ gebeuren maar niks kunt doen. Gelukkig ging alles goed en we hebben het hotel gewoon in 1 x gevonden!

Canberra is trouwens best wel... saai. 'Gelukkig' waren we er maar een hele dag. We hebben wel een mooi uitzicht gehad vanuit de Black Mountain Tower over de stad, waar je goed het idee van de architect kunt zien. Ook hebben we het nieuwe en het oude parlementsgebouw gezien, net als het Australian War Memorial. Het verbaasde me wel hoe weinig wij eigenlijk geleerd hebben op het VWO over dit deel van WOII... Het was indrukwekkend, maar de stad zelf was echt super suf...

We vonden het dan ook niet vervelend om vandaag verder af te dalen naar het zuiden. Lakes Entrance ligt aan de kust en mooi tussen Canberra en Melbourne in, dus het leek mij wel een mooi plekje om te overnachten. En weer had ik eens gelijk ^^ Alleen de heenreis was al prachtig! Wat een mooie rit was dit! Prachtige bergen en na iedere bocht was het uitzicht weer anders! Bomen, vlakten, bergen, schapen. Echt super mooi! Gedurende 400 km zijn we zo'n 1000 m afgedaald naar zeeniveau, waardoor de vegetatie steeds veranderde, echt prachtig! Het was wel apart dat de grootste snelweg in de weide omtrek, de A1, een smalle 2-baans weg was met veel bochten en hier en daar een inhaalstrook. Op het laatst hebben we toch maar goed doorgereden ondanks het mooie uitzicht over de oceaan, want het ging steeds harder waaien en er werd gewaarschuwd voor storm. Aan het eind van de middag kwamen we dan toch aan in Lakes Entrance, wat een groot natuurgebied is waar zandeilanden stukken zee van de oceaan afsplitsen. Hierdoor is er veel mooie natuur en super veel mooie vogels! Het waaide nog steeds super hard maar toch gingen we wandelen. De wandeling deed ons denken aan een zekere bergbeklimming in Zuid Afrika, waar het de volgende dag toch erg gevaarlijk bleek te zijn allemaal (Drakensberg 2013, he Jonna en Thomas)! Dit was alleen veel minder lang en hier kon Michel bijna handjeklap doen met de albatrossen die met moeite tegen de wind in vlogen! Wow wat zijn die beesten toch groot van dichtbij, best wel eng! Ik vraag me af of je ze op het schip van papa ook van zo dichtbij hebt gezien mama!

De dag hebben we afgesloten met en enorme berg fish'nd chips, waar de vriendelijke jongen zich verontschuldigde over het feit dat Michel 2 stukken vis kreeg in plaats van een... Dat vond Micherl natuurlijk heeul erg *not*!! Nooit kregen we de enorme voertrog leeg, om alles wat te laten zakken besloten we lekker via het strand terug te lopen. Daar kwamen we nog een aardige man tegen met een prachtige boxer kruising, toen miste ik je wel Mika..! Even met hem ge-chit-chat, ze zijn hier inderdaad erg aardig en open! We zeiden dat we weer naar de Lodge gingen voor een wijntje, waarop hij het gesprek eindigde met:

"Wine not guys, why not, its holiday, enjoy!"

Kus Sas en Michel

  • 06 Januari 2014 - 16:59

    Monika:

    wat een mooi verhaal en ben blij dat jullie genieten en inderdaad australie was vroeger toch engels gericht?
    de foto's zijn ook mooi knuffel mamma

  • 09 Januari 2014 - 23:42

    Jelly,roelof:

    jullie mooie verhalen en foto's met zon doen ons de regen en harde wind een beetje vergeten.... :)

  • 11 Januari 2014 - 22:40

    Broertje:

    Yaay eindelijk foto's jij ook altijd met je lange verhalen, je weet dat ik niet van lezen hou! :P
    Wel mooi hé. Leuk om ff beetje mee te krijgen zo

    Greetings your beloved brother

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Al jaren aan het dromen en maanden aan het voorbereiden. Nu is het eindelijk zover; Ik ga voor 7,5 maand naar Ausralië!! Voor mijn scriptie over varkensfokkerij ga ik naar Armidale, zo'n 400 km boven Sydney. Maar voordat dat avontuur gaat beginnen, staat een reis van Sydney, via Melbourne, naar Adelaide op het programma. Dit jaar zal ik kerst afsluiten in de lucht, want op 26 december vertrek ik samen met Michel naar Australië! Ik hoop veel te leren en goede resultaten te boeken voor mijn studie, maar vooral kijk ik uit naar de zomer en alle fantastiche dagen die me te wachten staan! Liefs Sas

Actief sinds 09 Dec. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 10545

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 10 Augustus 2014

Reizen en studeren in Australië en Indonesië

Landen bezocht: