Down to Oz! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu Down to Oz! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu

Down to Oz!

Door: Saskia Zwiers

Blijf op de hoogte en volg Saskia

02 Januari 2014 | Australië, Sydney

G'Day Everyone!

Al een week zijn we van huis weg en het besef dat we aan de andere kant van de wereld zijn moet nog groeien. Op 2e kerstdag hebben we afscheid genomen van papa, mama en Richard. Ook Leonie was nog even langsgekomen op Schiphol, dat was echt super lief meis! Natuurlijk was het huilen, anders zou ik mezelf niet zijn ;) Maar het was ook heel spannend en vooral onwerkelijk. Nu ging het allemaal echt gebeuren!

Na een lange reis van 24 uur kwamen we om 7 uur 's ochtends lokale tijd aan in Sydney. De Australische simkaart, de OV-kaarten en het hotel waren snel gevonden. Op naar het centrum, 'om maar snel aan de nieuwe tijd te wennen'. Het Opera House en de Sydney Harbour Bridge waren snel gevonden. Wat prachtig om ineens echt rond te lopen tussen alle gebouwen die je van foto's en tv kent!

Maandag 30 december vertrokken we op tijd naar de Blue Mountains, een natuurgebied dat op de wereld erfgoedlijst staat ten westen van Sydney. Wat prachtig en wat een toerisme!! We hebben ons rot gelachen om alle tourbussen met mensen die te lui waren om te lopen. Bij de Three Sisters (een mooi uitkijkpunt waar 3 rotsen volgens de Aboriginals 3 zussen voorstellen die opgesloten zijn om ze te beschermen tegen het kwaad) stonden zo'n 100 mensen selfies te maken om vervolgens weer terug te sjokken naar de bus. Niks genieten van het uitzicht.. Hoewel dat echt prachtig is!! (De foto's volgen nog).

Natuurlijk waren we in Sydney voor New Years Eve; het grote vuurwerk bij The Opera House met oud en nieuw. De hele dag was een belevenis. Na uren braaf in een enorme zigzagrij te hebben gestaan met zo'n 15000 (!!) andere mensen (die zonder hekken in vorm bleef met alleen een vrouwtje met een borde "De rij begint hier") hebben we lekker in de schaduw mensen gekeken, dutjes gedaan, een drankje gehad en natuurlijk uiteindelijk vuurwerk gekeken! Het was echt prachtig! Wat een show en wat een sfeer. Echt een once-in-a-lifetime experience! Toch voelde het niet echt als oud en nieuw; de kou, de oudejaarsconference en de oliebollen (en het carbid voor Michel) blijken toch essentieel te zijn voor het echte oud en nieuw gevoel. Toch had ik het voor geen goud willen missen!

Vandaag hebben we de Costal Walk gedaan; een wandeling van zo'n 6 km langs de rotsstranden en baaien met mooie zandstranden. Het was super warm, maar ook super mooi! Na deze wandeling lekker in de Pacific Ocean gedoken! Ja, Sas die niet van natuurwater houdt (bah beestjes en steentjes en blaadjes! :p) heeft ook een dook genomen! Heerlijk :)

Morgen hebben we nog een laatste dag in Sydney, daarna gaan we met de huurauto afdalen naar het zuiden, op naar Canberra (de hoofdstad die niemand lijkt te kennen) en Melbourne!

Kus Sas en Michel!


  • 02 Januari 2014 - 09:52

    Savanne Holster:

    Hee toppers, lekker bezig!
    Geniet ervan en ik zal jullie volgen :)
    Liefs, Savanne

  • 02 Januari 2014 - 09:57

    Leonie:

    Fijn dat jullie het zo goed hebben daar! Heb nog aan jullie gedacht 31 december om 14.00u. Echt bizar dat jullie dit jaar precies op dezelfde plek zaten als ik 1 jaar geleden...
    Geniet ervan lieverds; er gaat nog meer moois komen!
    Xx

  • 02 Januari 2014 - 11:32

    Leonie:

    Ha Saskia!

    Wat goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen, en dat je oud en nieuw hebt kunnen vieren in Sydney! Dat moet inderdaad een ervaring zijn!
    Canberra: leuk, ben ik ook geweest! Benieuwd hoe snel jullie er uitgekeken zijn ;) Maar groot gelijk, de hoofdstad moet je toch gezien hebben :) Geniet ervan!

  • 02 Januari 2014 - 18:51

    Monika:

    mooi verhaal meis je hebt het er goed naar je zin ik vind het leuk om het zo te lezen knuffel mamma

  • 02 Januari 2014 - 20:12

    Marie Jet:

    Hi Saskia & Michel,

    Mooi om een verhaal van jullie te lezen! Klinkt goed,mooie foto's al gezien en heerlijk weer! (..jaloers..)
    Lijkt me zeer bijzonder oud&nieuw te vieren tezamen met zoveel mensen.

    Geniet ze verder, goede reis naar Canberra en Melbourne.

    Groetjes vanuit Wijster

  • 05 Januari 2014 - 12:45

    Jelly, Roelof:

    Wat een jaoersmakend verhaal!!!! Een schrale troost - wij hadden nog wel oliebollen ....
    Op you-tube een filmpje gezien van het vuurwerk bij jullie. Dat moet echt een gigantische ervaring zijn geweest om daar bij te zijn. Blijf genieten!
    Groetjes, papa, mama, Duran, Mika

  • 10 Januari 2014 - 19:47

    Maaike Linschoten:

    Ha Saskia, wat leuk!
    Ik hoor net van mijn moeder dat je al down under bent.
    Leuk om jullie verhalen te (gaan) volgen. Nu al herkenbaar!
    Geniet en beleef mooie avonturen!
    groetjes Maaike (je oude buurmeisje uit Zwolle)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Al jaren aan het dromen en maanden aan het voorbereiden. Nu is het eindelijk zover; Ik ga voor 7,5 maand naar Ausralië!! Voor mijn scriptie over varkensfokkerij ga ik naar Armidale, zo'n 400 km boven Sydney. Maar voordat dat avontuur gaat beginnen, staat een reis van Sydney, via Melbourne, naar Adelaide op het programma. Dit jaar zal ik kerst afsluiten in de lucht, want op 26 december vertrek ik samen met Michel naar Australië! Ik hoop veel te leren en goede resultaten te boeken voor mijn studie, maar vooral kijk ik uit naar de zomer en alle fantastiche dagen die me te wachten staan! Liefs Sas

Actief sinds 09 Dec. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 10548

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 10 Augustus 2014

Reizen en studeren in Australië en Indonesië

Landen bezocht: