Two amazing last weeks! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu Two amazing last weeks! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu

Two amazing last weeks!

Door: Saskia Zwiers

Blijf op de hoogte en volg Saskia

29 Augustus 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Hoi allemaal!

Inmiddels zijn we alweer drie weken thuis, maar toch vertel ik jullie graag over onze laatste twee weken in Zuid-Oost Azië!

Helaas hebben wij ook het 'echte' Azië mee mogen maken, we hebben allebei een paar dagen goed ziek op bed gelegen door een voedselvergiftiging. Hierdoor hebben we een tour langs vulkanen en meer moeten afzeggen. Het voordeel was dat we niet in het drukste weekend van het jaar zo'n 7 uur in de trein hoefden zitten, maar lekker konden vliegen naar Yogyakarta, Java. We hadden mazzel dat er nog plek was in het super leuke guest house, want we waren aan het einde van de Ramadan in het een-na grootste Islamitische land van de wereld, dus elk hotel, elk guest house, en elke stoeprand lag vol met mensen die naar hun geboortestad waren afgereisd. Behalve de drukte hebben we weinig van de Ramadan gemerkt. Wel was het super leuk dat er op de avond voor Michel's verjaardag overal vuurwerk was speciaal voor hem! (lees: voor het Suikerfeest ;) ). In het guest house kwamen we een stel uit Coevorden en een vent uit Canada tegen met wie we gezellig een avondje naar de kroeg zijn geweest. Natuurlijk hebben we Borubudur en Prambanan, de grootste budistische en hinduistische tempels, ook bezocht. Enorm indrukwekkend, vooral in de ochtend als het nog niet zo be-la-che-lijk druk is. We zijn toen ook naar de Merapi vulkaan geweest, de sporen van de grote lavastroom een de uitbarsting in 2010 maakte veel indruk. De avond voor Michel's verjaardag hadden de guest house eigenaren donuts en zelfs een t-shirt voor hem gekocht, super lief! Op zijn verjaardag zijn we om 4 uur opgestaan (heeeerlijk) om bij een meertje foto's te maken van de zonsopkomst. Niks geen toerisme daar, het was gewoon een bijbaan van de guest house eigenaar om foto's te maken en wij mochten wel even mee. Super leuk en super mooi om ook eens het rustige, vredige Indonesië te mogen zien.

Na Yogyakarta zijn we naar Jakarta geweest, wat ons totaal niets deed. Wat een vieze stad zonder schoonheid. We zijn dan ook de dag erna naar Sumatra gevlogen. Hier zijn we met een van de local busses naar Lake Toba gereden, het grootste vulkanische meer van (Zuid-Oost ?) Azië. De busrit zullen we niet snel vergeten (er werd nog net geen geit ingeladen zegmaar), maar eenmaal aangekomen in TukTuk bij Lake Toba was de rit het meer dan waard. Een heerlijk rustig stukje Indonesie met prachtige natuur, het meer was super mooi en de bergen ook! We hebben hier lekker gefietst, gescooterd, gedronken en gegeten. Deze keer durfde in zelf te scooteren en het ergste dat gebeurd is tijdens de 90 km lange rit is dat we beide enorm verbrand waren haha.

De laatste dagen hebben we in Singapore doorgebracht. Die stad vonden we allebei erg leuk en het was voor ons allebei toch wel een verademing om weer iets meer westerse invloeden te zien. Een nicht van Michel, Maaike, werkt voor een half jaar in Singapore, dus we hebben gezellig gegeten en een paar (en een paar meer) drankjes gedaan. Super leuk! We hebben de laatste dag lekker brak rondgedwaald in grote overkapte botanische tuin, om vervolgens midden in de nacht weer naar Nederland te vliegen! Daar stonden papa en mama, mijn vriendinnetjes en Michels vrienden ons allemaal op te wachten, zelfs met een spandoek! En Mika was er natuuuurlijk ook... Met een ballon!

Na 7,5 maand is het allemaal voorbij. Ik heb veel meer dan enorm genoten en zal nooit ook maar iets willen vergeten van wat ik heb meegemaakt. Al ben ik toch ook wel heel blij dat ik weer lekker met mijn hondje op schoot kan kroelen en samen kan wonen met Michel. Nu wordt het tijd om mijn studie af te maken en op zoek te gaan naar een baan. Hopelijk kan ik volhouden dat dat helemaal niet eng is.. ;)

Kus Sas

PS bijgevoegd ook wat foto's van Bali, dat wilde niet uploaden toen we daar waren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Al jaren aan het dromen en maanden aan het voorbereiden. Nu is het eindelijk zover; Ik ga voor 7,5 maand naar Ausralië!! Voor mijn scriptie over varkensfokkerij ga ik naar Armidale, zo'n 400 km boven Sydney. Maar voordat dat avontuur gaat beginnen, staat een reis van Sydney, via Melbourne, naar Adelaide op het programma. Dit jaar zal ik kerst afsluiten in de lucht, want op 26 december vertrek ik samen met Michel naar Australië! Ik hoop veel te leren en goede resultaten te boeken voor mijn studie, maar vooral kijk ik uit naar de zomer en alle fantastiche dagen die me te wachten staan! Liefs Sas

Actief sinds 09 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2211
Totaal aantal bezoekers 10532

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 10 Augustus 2014

Reizen en studeren in Australië en Indonesië

Landen bezocht: