We are from Blama! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu We are from Blama! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu

We are from Blama!

Door: Saskia Zwiers

Blijf op de hoogte en volg Saskia

30 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

Hoi allemaal!

Mijn laatste week in Armidale is voorbij gevlogen, nog even met iedereen afgesproken voordat ik wegging en oh ja, ik had ook nog een verslagje af te ronden. Het weekend heb ik gezellig met de huisgenootjes doorgebracht en zondag was het dan zover; Ik verliet Australië om naar Indonesië te vliegen! De vlucht ging soepel, dat mocht ook wel na de schrik van de vliegramp.. Michel vloog met dezelfde vlucht 2 dagen later naar Indonesië, dus ik was zeg maar lichtelijk in de stres.. Gelukkig ging alles goed en na precies 6 maanden zagen Michel en ik elkaar weer!! Ik had hem toch wel meer gemist dan ik had toegegeven, maar het wachten was het meer dan waard geweest!

Nu zijn we alweer een week in Bali en we hebben ontzettend veel gezien en gedaan. We begonnen in Denpasar, wat smerig en super druk is. We hebben er het Bali museum bezocht en lekkere sateetjes gegeten, ook zijn we in een orchideeën tuin geweest. We hadden gedacht dat het eten ons veel te pittig zou zijn, maar dat viel reuze mee. We verbaasden ons over de hoeveelheid blanke mensen en vooral de hoeveelheid mensen uit Nederland (Blanda), en we hebben geprobeerd die zoveel mogelijk te ontwijken.

Na Denpasar was Padang Bai aan de beurt. Ik wilde (natuurlijk) duiken in Bali en dat is daar ook gebeurd op woensdag. Michel heeft geen certificaat dus die had een dagcursus gedaan. We gingen de eerste duik apart van elkaar het water in, maar met de 2e duik konden we samen duiken. Super leuk en natuurlijk weer allerlei moois onder water gezien. Het water was super lekker en we hebben veel koraal, zeeduivels, haaien en ander zeeleven gezien. De avond zouden we ‘even een drankje’ gaan doen. Voor we het wisten stonden we te dansen op reggae muziek van een lokaal coverbandje en arak shotjes te doen met twee Belgen “Op de Lage Landen” haha. Dat was een erg leuke avond! Voor de rest stelde het plekje niets voor, de ferry naar Lombok was daar dus iedere ‘touroperator’ (als je die daar zo mag noemen) vroeg of we daar heen gingen. Nee, wij gingen de andere kant op, naar Ubud.

We hadden geen zin om met de officiële taksi overal heen te gaan dus we hebben Ron ontmoet en die heeft een vriendelijke meneer voor ons aan het werk gezet. Die heeft ons naar de Kehen tempel gereden, wat super mooi was. Daar kregen we een korte rondleiding van een oud meneertje, die graag een euro wilde als souvenirtje, super schattig! Ondertussen is dat wel even 15.000 Rupiah.. Onderweg naar Ubud stopte de vriendelijke meneer nog bij een koffieplantage, waar we allerlei soorten koffie en thee hebben geproefd. Inclusief de Luwak koffie, die koffiebonen zijn door een soort vos/kat/wezel dier opgegeten en vervolgens halen de koffieboeren de gefermenteerde bonen uit de keutels…. Yummie!! :p We moeten eerlijk zeggen dat het echt een lekker bakkie was (voor zover ik van koffie houd).

Hier in Ubud zitten we in een luxe resort met spa en alles erbij :) Super leuk en nu ik dit aan her typen ben hoor ik op de achtergrond de Balinese muziek heerlijk op de achtergrond plingelen. Donderdagavond waren we nog naar een dansvoorstelling in de centrale tempel van Ubud geweest, wat prachtig was! Vrijdag had Michel me eindelijk overgehaald om een scootertje te huren en er lekker op uit te trekken, zo ver mogelijk weg van alle andere toeristen. Dat is gelukt en het was ook heel erg leuk en ontzettend mooi, al heeft Michel een paar blauwe plekken over gehouden aan mijn stevige (lees: sas vond het doodeng!!) houdgreep om zijn middel. Oepsie haha..

Het plan was om na Ubud een drie daagse tour te doen naar Java, naar de Ijen Krater en Mount Bromo, maar helaas had een voedselvergiftiging ons te pakken gekregen :( Helemaal niet leuk, we hebben zaterdag dan ook niets gedaan dan slapen en beter worden.. Gelukkig zijn we nu weer ongeveer beter en we vliegen daarom morgen naar Java, naar Yogyakarta. Hopelijk kunnen we de rest van de vakantie in goede gezondheid doorbrengen! :)

Kus Sas en Michel

  • 30 Juli 2014 - 09:14

    Jolanda:

    Leuk verhaaltje weer! Veel plezier nog!!

  • 30 Juli 2014 - 17:12

    Annemarie:

    Dat klinkt super :D ben jaloooooers!!! Samen zijn zal wel fijn zijn :)
    Jammer van de voedselvergiftiging, de darmpjes toch niet zo bestendig ;) maar het hoort erbij (ofzo haha)! Geniet er nog van samen!

    Enne Ik moet toegeven dat ik op fb ook even gecheckt had wanneer michel voor het laatst online was...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Al jaren aan het dromen en maanden aan het voorbereiden. Nu is het eindelijk zover; Ik ga voor 7,5 maand naar Ausralië!! Voor mijn scriptie over varkensfokkerij ga ik naar Armidale, zo'n 400 km boven Sydney. Maar voordat dat avontuur gaat beginnen, staat een reis van Sydney, via Melbourne, naar Adelaide op het programma. Dit jaar zal ik kerst afsluiten in de lucht, want op 26 december vertrek ik samen met Michel naar Australië! Ik hoop veel te leren en goede resultaten te boeken voor mijn studie, maar vooral kijk ik uit naar de zomer en alle fantastiche dagen die me te wachten staan! Liefs Sas

Actief sinds 09 Dec. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 10531

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 10 Augustus 2014

Reizen en studeren in Australië en Indonesië

Landen bezocht: