Netwerking in the Gold Coast - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu Netwerking in the Gold Coast - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu

Netwerking in the Gold Coast

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

29 Mei 2014 | Australië, Gold Coast

Hallo allemaal!

Alweer een verslagje om jullie mee te laten genieten van alles hier! Vorige week was de Pan Pacific Pork Expo, een grote conventie met alle varkens-gerelateerde bedrijven uit heel Australië. Dit was woensdag en donderdag, maar m'n begeleider Susanne besloot er een weektripje van te maken. Niet verkeerd, niet verkeerd :)

Maandag zijn we vroeg op weg gegaan naar Gatton, een klein stadje een uurtje van Brisbane. Daar zit de University of Queensland, met een groot dierdepartment. Susanne had een afspraak met de varkenshouders, ik kreeg een korte rondleiding door de piggery! Jeej, na al die weken ploeteren op varkensdata mocht ik eindelijk een varkentje knuffelen! Ze hadden er ook Duroc varkens, bruine varkens met een bijzondere persoonlijkheid; waar de biggen ontzettend lief zijn, zijn de zeugen echt enorme bitches. Ik vertelde Susanne in de auto over mijn (bijna obsessieve) passie voor honden. Dus in Gatton regelde ze een rondleiding door het dierenartsen praktijk onderdeel. Nou hoef ik geen dierenarts te worden, maar het was wel super leuk om er eens rond te lopen! Joe de teacher gaf een snelle rondleiding, maar was vooral benieuwd naar mijn plannen en mening over hoe de honden 'wereld' in elkaar zit. Super leuk en ik verbaasde mezelf over hoe stellig mijn mening daarin is O:) Ook heb ik rondgekeken bij een bedrijf die faciliteiten op maat biedt voor allerlei dierexperimenten. Ik had nog nooit zo'n bedrijf gezien en vond het echt een super goed idee, dat een onderzoeker zijn wensen door kan geven en dan kunnen zij dat mogelijk maken. Dat komt de onderzoeksresultaten zeker ten goede.

Dinsdag gingen we naar de Gold Coast, woensdag begon de Expo voor ons. Er waren heel interessante presentaties van onderzoekers en sales mensen, en alle bedrijven hadden een stand in een grote hal. Natuurlijk moest ik even opwarmen, maar al snel sloeg ik aan het zogenaamde 'netwerken'. Wat blijkt, is een van de bedrijven al jaren op zoek naar een geneticus en eigenlijk was het de bedoeling dat ik volgende maand al zou beginnen in Corowa, 3 uur ten noordoosten. Oh een een jongen die agri business heeft gedaan konden ze ook wel met werk opzadelen. Geen probleem. Super vleiend natuurlijk om te horen, maar ook wel overweldigend. Om eerlijk te zijn heb ik nog geen idee wat ik met dit aanbod ga doen. Ik houd jullie op de hoogte ;)
Woensdagmiddag/avond was de cocktailparty. Haha wat een feest! Mijn begeleider was 'helemaal niet dronken' haha. Uiteindelijk leek het wel weer een beetje de middelbare school, want we moesten wel met de coole mannen mee uit eten volgens haar. Ze bleek de goede mannen uitgekozen te hebben, want de oesters en dure wijnen kwamen in no time op tafel! Een hele gezellige avond gehad, donderdag was rustig ;) Ik was gewoon 'een beetje moe', zoals Michel altijd zegt.

Donderdag aan het einde van de middag wilden we naar Byron Bay rijden, deed de auto het niet! Australische wegenwacht erbij, ja hoor... Accu leeg. Had Susanne de koplampen aan gelaten! Ohja, en ik het lampje binnen in de auto hihi O:) Gelukkig waren we binnen een uur weer onder weg naar Byron Bay. Hier hebben we overnacht om de volgende dag de volle 6 uur weer terug te rijden naar Armidale... Ohja, nog wel even bij de vuurtoren gekeken, dat was super mooi.

Nu ben ik druk met mijn presentatie, maandag moet ik mijn seminar (soort colloquium) geven. Heb er wel zin in, ben niet eens zenuwachtig :D

Kus Sas

  • 29 Mei 2014 - 18:17

    Fenna:

    Niet daar blijven hoor :O anders moet ik ook naar australie verhuizen :P.
    Hebben ze ook toevallig 2 genetici nodig? ;)

  • 02 Juni 2014 - 10:48

    Jonna:

    :O En een immunoloog?? :P
    Sas, super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ik ben weer helemaal bij met je blog :) Jaloers op je duikverhalen!! zo super vet!
    Have fun en ook succes met je presentatie ;)
    x

  • 18 Juni 2014 - 21:10

    Ans Wesselink:

    Lieve Saskia,

    We liepen achter met het lezen, dus ik heb nu net twee verslagen gelezen.
    Volgens mij ben je ook wel geschikt om onderwijzeres te worden.
    Want hoe serieus is dat gaan werken in Australie inmiddels, ik zal zo Michel eens bellen
    en het hem vragen?
    Geniet er nog maar enorm van, fijn dat het zo goed gaat en succes met je opdracht
    afronden.
    Veel liefs van Willy en Ans, Beilen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Al jaren aan het dromen en maanden aan het voorbereiden. Nu is het eindelijk zover; Ik ga voor 7,5 maand naar Ausralië!! Voor mijn scriptie over varkensfokkerij ga ik naar Armidale, zo'n 400 km boven Sydney. Maar voordat dat avontuur gaat beginnen, staat een reis van Sydney, via Melbourne, naar Adelaide op het programma. Dit jaar zal ik kerst afsluiten in de lucht, want op 26 december vertrek ik samen met Michel naar Australië! Ik hoop veel te leren en goede resultaten te boeken voor mijn studie, maar vooral kijk ik uit naar de zomer en alle fantastiche dagen die me te wachten staan! Liefs Sas

Actief sinds 09 Dec. 2013
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 10526

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 10 Augustus 2014

Reizen en studeren in Australië en Indonesië

Landen bezocht: