Feeling hot! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu Feeling hot! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Saskia Zwiers - WaarBenJij.nu

Feeling hot!

Door: Saskia Zwiers

Blijf op de hoogte en volg Saskia

15 Januari 2014 | Australië, Adelaide

Hoi lieve allemaal!

Bijna zijn we al aan het einde van onze vakantie, vrijdag zullen we allebei Adelaide verlaten; Michel weer terug naar Wageningen, ik verder naar Armidale. Morgen de laatste dag samen, wat te doen als het 46 graden wordt?!

De afgelopen dagen hebben we onze huurauto lekker uitgedaagd met nog bijna 2000 km rijden door het prachtige Victoria en South Australia. Na een prachtige rit vanuit Lakes Entrance zijn we vorige week maandag aangekomen in Melbourne. We dachten nog een lekker lange middag te hebben in deze stad, maar er kwam iets tussen op de (gelukkig niet echt bestaande) to-do list. Het hostel waar we incheckten stond mij direct al niet aan; geen parkeerplaats te vinden, de gasten moesten ons onze bungalow (lees: verrot tuinhuisje dat ernstig naar kattenpis stonk) wijzen en de receptionisten waren nergens te bekennen. Nadat we echt geen parkeerplaats konden vinden en we genoodzaakt leken de auto elke 2 uur te verplaatsen, waardoor we niet zo weinig mogelijk in of bij het hostel konden zijn, besloten we zo snel mogelijk weg te gaan uit deze vuilnisbelt. Toen we weg wilden gaan was de receptioniste er wel en ze reageerde verbaasd maar erg laconiek over het feit dat we na 2 uur alweer uitcheckten...

Gelukkig vonden we een prima hotel zelfs een paar kilometer dichter bij het centrum, waar de auto wel kon staan en onze ogen niet zouden tranen van de stank. Heerlijk, wat waren we opgelucht!

Hierna hebben we ons een paar dagen prima vermaakt in Melbourne, al deed het ons allebei niet zoveel als Sydney. We zijn wel gezellig naar een grote avondmarkt geweest, wat eigenlijk een wekelijks festival is met veel eetstandjes, sangria en muzikanten. Heel gezellig! Na een dag hadden we het centrum wel gezien en de laatste dag besloten we naar Philip Island te gaan, een eilandje ten zuiden van Melbourne met veel wildfile. We hebben super veel koala's (!! wat zijn ze schattig!!) gezien, helaas waren de zeehonden aan het afkoelen verder op zee. 's Avonds hebben we op een leuke tribune in de duinen de kleine pinguïns het land op zien komen! Super schattig! In de duinen zagen we al verschillende jongen die hongerig aan het wachten waren op hun ouders. Na zonsondergang kwamen zij uit de zee na een lange dag vissen en brachten ze hun vangst naar hun jongen. Zo'n 750 dieren waren er, echt "Amazing" zoals die kleine 30cm grote vogeltjes 2 km het land in ploeteren om hun jongen te verzorgen.

Zaterdag hebben we de Great Ocean Road gereden! Dit is een prachtige weg langs de rotsstranden tussen Melbourne en Warrnambool wat ook nog eens het grootste War Memorial is, omdat veel WOI veteranen deze weg hebben gemaakt. De weg ging geen 100 m rechtdoor en na elke bocht was er weer een ander prachtig uitzicht! Dit was echt een super mooie rit en Michel kon zich natuurlijk lekker uitleven op alle bochtjes. Gelukkig was ik maar een uurtje misselijk van al deze bochten en heuvels ;)

Sinds maandag zijn we in Adelaide. Dit is de laatste stad die we samen bezoeken. Nadat we de auto hadden ingeleverd vonden we het allebei toch wel heel errug warm en hebben we afgekoeld bij een leuke bar met een Corona-happy-hour. Er is hier deze week een mega-hittegolf gaande (veel succes je eerste dagen hier Annemarie!) met temperaturen elke dag boven de 40 graden. Dus waar we gisteren lekker de halve dag in een museum hebben rondgescharreld (heerlijk die airco), zijn we vanochtend naar het strand geweest en daarna hebben we een heerlijke wine-tasting gehad! Wat we morgen gaan doen weten we dus nog niet, als het maar binnen is!

Vrijdag op naar Armidale, dan zal mijn avontuur alleen toch echt beginnen, wel een fijn idee dat de professor me ophaalt van het vliegveld!

Kus Sas en Michel

  • 15 Januari 2014 - 10:29

    Annemarie:

    Haai Sasje!

    Wat een mooie foto's :D een dag voor mijn vertrek begint het dan wel te kriebelen ;) Ziet ernaar uit dat jullie een topvakantie gehad hebben!! Die koala's zijn echt gaaf :D
    Ik heb idd nog maar wat extra jurkjes in mijn megavolle-maaronderde30kilo-koffer gepropt, zelfs de mevrouw van mijn huisvesting waarschuwde me al!

    Fijne dag nog samen, goede reis naar Armidale en tot over een tijdje :D

    Liefs!

  • 15 Januari 2014 - 12:17

    Ans Wesselink:

    Beste Michel en Saskia,

    Nou over goed weer tijdens jullie vakantie geen klagen.
    Michel wensen we alvast een goede terugreis toe en Saskia een goed begin van de stageperiode.

    Veel groeten en veel liefs van Willy en Ans.

  • 15 Januari 2014 - 22:30

    Jolanda:

    Hey sas en michel,
    Wat een mooie en leuke foto's en natuurlijk een leuk verhaal!
    Voor morgen nog een fijne dag samen. En saskia succes in Armidale!
    Groetjes edwin en jolanda

  • 16 Januari 2014 - 16:46

    Evelien Aytink:

    Hoi Saskia en Michel

    Zeer mooie foto"s van jullie vakantie en die verhaal heb ook al gelezen.

    Nog een fijne dag morgen met elkaar .

    Groetjes tante Evelien en Ome Dick , pootje van Bo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Al jaren aan het dromen en maanden aan het voorbereiden. Nu is het eindelijk zover; Ik ga voor 7,5 maand naar Ausralië!! Voor mijn scriptie over varkensfokkerij ga ik naar Armidale, zo'n 400 km boven Sydney. Maar voordat dat avontuur gaat beginnen, staat een reis van Sydney, via Melbourne, naar Adelaide op het programma. Dit jaar zal ik kerst afsluiten in de lucht, want op 26 december vertrek ik samen met Michel naar Australië! Ik hoop veel te leren en goede resultaten te boeken voor mijn studie, maar vooral kijk ik uit naar de zomer en alle fantastiche dagen die me te wachten staan! Liefs Sas

Actief sinds 09 Dec. 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 10536

Voorgaande reizen:

26 December 2013 - 10 Augustus 2014

Reizen en studeren in Australië en Indonesië

Landen bezocht: